Employer Branding for Evidi
Evidi med 300 Microsoft-spesialister er resultatet av sammenslåingen av Skill, Communicate, eSeven, Pilaro og AITC. Med en ny selskaps- og merkevarestrategi så ble oppgaven å vise at Evidi er noe mer enn bare teknologi, og at all innovasjon, kloke løsninger og fantastiske leveranser kun er mulig på grunn av de enestående menneskene som bærer den nye logoen med stolthet hver eneste dag. For lanseringen av den nye merkevaren, utviklet CompEdge videoserie-konseptet “Mer Enn Bare Techfolk”, som er historier om de ansatte - om hvem de er før og etter jobb, og en brandfilm.
Det var viktig at dette konseptet skulle ha en overhengende følelse av seg med å være høy-kvalitetsproduksjon, samtidig som det skulle trekke frem det hyper-personlige med hver enkelt. Derfor har hver ansatt en personlig rekvisitt med seg til sin historie.
.webp)
.webp)
.webp)
CompEdge intervjuet samtlige ansatte som skulle være en del av kampanjen og utarbeidet et kort og konsist manus som de selv skulle få spille inn i lydstudioet vårt i Storgata 5. Deretter ble de regissert til å presentere seg selv foran kamera. Resultatet ble en helt unik employer branding kampanje som de ansatte ble stolte av, og potensielle kandidater ble nysgjerrig på.


Evidi konkurrerer om de samme talentene som alle andre teknologiselskaper - og når alle kan tilby tilnærmet like gode vilkår, så er det alle de andre tingene som betyr noe. Dette er en av mange aktiviteter som blir gjort i dag og i tiden fremover. For Evidi så handler det ikke om å bare si at man er annerledes - det handler om å gi den følelsen uten å måtte si det, og det har vi lykkes med.

