Ny merkevareidentitet for årets Microsoft-partner
Axdata, kåret til Microsoft Partner of The Year 2021, kom til CompEdge først med et luksusproblem; kundene sto i kø og den eneste måten for videre vekst var rekruttering. Da startet prosessen med å etablere en ny employer brand strategi og med en tydelig identitet. Ledelsen i Axdata så umiddelbart potensiale for å skalere dette til å omfavne hele selskapet og ba oss om å skape en helt ny merkevareidentitet.

Nøkkelpersoner fra Axdata ble invitert til flere workshops. Gjennom kreative diskusjoner og oppgaver ble vi bedre kjent med hvem Axdata er og hva de ønsket av oss i CompEdge.
Målet var enkelt: Å lage noe banebrytende og unikt. Noe som virkelig beviser at Axdata er modige og annerledes.



Axdata’s nye visuelle identitet er full av energi. En mørk identitet med tydelige innslag av tech i form av signalfarger og visuelle elementer. Typografien er unik, moderne og fungerer som en kontrast til det tekniske og digitale.
Satelittbilder fra USGS (United States Geological Survey) er et av de bærende elementene i identiteten. Disse bildene skaper en balanse mellom det tekniske og organiske.



Vi har skapt et eget gridsystem som gir oss muligheten til å lage forskjellige iconer og mønster som er uknike for Axdata.
Mønsteret er bygd opp av “A” og “X” i pikselform og kan settes sammen på en rekke forskjellige måter og fungerer som en essensiel del av den nye identiteten.



For å involvere menneskene som arbeider i Axdata, og for å gi dem en følelse av eierskap til den nye identiteten, ba vi alle ansatte om å skape sitt helt personlige ikon med utgangspunkt i grid-systemet. Dette ikonet fungerer som deres digitale ID hos Axdata.

For å skape en unik webopplevelse har vi bygd siden fra bunnen i Webflow, og kodet animasjoner med JavaScript-biblioteket GSAP.
Axdata utfordrer bransjen, og seg selv. Alltid. De tør å skille seg ut, og nå kan du trygt si at det gjenspeiles i deres merkevare.


