Ny visuell identitet for ERP-selskap
Mazeppa er en fremoverlent ERP-partner med kontorer i Norge, Danmark og Tjsekkia. De er tuftet på håndtverk, kvalitet og presisjon - med kunder i alle verdens hjørner.
Med sin lange og stolte historie, har de sett bransjen gjennomgå store endringer - og vært med på hele reisen. Nå ville de symbolisere at de også har stått støtt gjennom årene, og ikke minst, at de aldri vil slutte å utvikle seg. Det var tid for en make-over.
Ved utformingen av deres nye visuelle identitet har vi gått tilbake til røttene, og lagt stor vekt på deres nordiske opphav.
Den nye merkevaren er inspirert av nordisk design, og bygger på prinsipper om forenkling, natur og soliditet.



De visuelle grepene er enkle, men tydelige. Fargepaletten består av gråtoner inspirert av nordiske bergarter, og skal symbolisere stødighet, erfaring og faglig tyngde.
Typografien er enkel og kombinert med et stramt og luftig oppsett, for å gi en følelse av ro og trygghet.



For å matche gråtonene i fargepaletten er alle bildene på hjemmesiden redigert til sort/hvitt.
Bildestilen preget av nordisk natur, teknologi og industri viser tydelig frem Mazeppas personlighet og kompetanse.



Mazeppas nye logo er minimalistisk og tidløs med et industrielt preg.


