Åpen Dag - fordi det ikke gir mening å sitte i ro og holde kjeft

Jonas Bariås
07.09.18 14:45

Halv ni i morges begynte folk å renne inn i lokalene våre i Storgata 5. Folk fra ulike bedrifter og bransjer er nysgjerrige på CompEdge, vår filosofi og våre metoder - noe vi setter stor pris på. Det er motiverende å kunne konstatere at mange deler vår mening om tradisjonelle salg- og markedsaktiviteter, og at de har et ønske om å lære nye metoder.

Dette er fjerde gang vi har arrangert Åpen Dag, som skal være et annerledes og morsommere frokostmøte. Baktanken for konseptet er at du ikke skal sitte i stram givakt på en vond plaststol i timesvis og høre på folk som forteller deg hvor ekstremt flinke de er. Man blir rastløs, mister fokus, kikker på telefonen - og kaffen blir kald. Enklere sagt: Du kaster bort tiden din.

- Det gir ikke mening at når du først har fått kroppen i gang og er klar for en ny dag, så skal du sitte i ro og holde kjeft. Derfor har vi laget en arena hvor du kan bli inspirert ved å prate med andre og teste deg selv gjennom workshops om salg og markedsføring, sier Adrian Søbyskogen om Åpen Dag.

Intim arena

Learn by doing er en teori som sjeldent slår feil, og som vanlig fikk gjestene våre prøve seg foran kamera og i podcast-studioet vårt. Vi hadde også besøk av Facebook-guru Thomas Moen, som ga en innføring i hvilke annonseringsmetoder som fungerer best på Facebook akkurat nå.

Et godt tips vi fikk med oss er at du bør begynne å bruke Facebook pixel, som sørger for at nettsiden din og Facebook snakker sammen. Dette gjør at du kan vise annonser til de som er innom nettsiden din, se hva det koster å kjøpe et salg og om det er lønnsomt - og hvilke annonser som eventuelt gjør det lønnsomt. Dette er en automatisert og kostnadseffektiv metode som gjør det enklere for deg å annonsere smartere. 

- Selv om vi går høyt ut med "Norges Råeste Markedsbyrå" er det veldig viktig for oss å lære av folk som har ekstrem kompetanse på ulike områder. Det er gøy at vi klarer å skape en intim arena for utveksling av ideer, taktikker og innhold man ikke finner andre steder, sier Adrian Søbyskogen.

Like barn leker best

Dette har vi erfart at folk setter stor pris på, noe som er en viktig vitamininnsprøytning for CompEdge-gjengen. Vi jobber for å utfordre det etablerte, og at folk liker det vi gjør er en bekreftelse på at det er på høy tid.

- Det er utrolig gøy å se at det dukker opp personer som ønsker å være med på den utfordringen. Vi trives i utfordrerrollen, og det blir ekstra god stemning når vi arrangerer Åpen Dag. Like barn, leker best sies det jo, og det føler vi veldig på med energien i rommet. Gjengangeren i våre lokaler på Åpen Dag er at absolutt alle er åpne for å tenke nytt og legge gamle tankesett om salg og markedsføring til side, sier Adrian Søbyskogen.

Neste Åpen Dag arrangeres tirsdag 9. oktober. Anledningens Guest of Honor er Norges Snapchat-konge, Geir Ove “Geeohsnap” Pedersen, som er en av Snapchats fem offisielle storytellere i verden. Denne dagen blir fokuset på innhold som er rått og ekte - og selvfølgelig hvordan bedrifter kan starte med Snapchat.

Meld deg på Åpen Dag 9. oktober

Èn gang måneden åpner vi dørene til en annerledes frokostmøte-opplevelse. Velkommen til en inspirerende og lærerik formiddag i Storgata 5.