Kontakt oss

E-bok: 10 documarketing-tips

Jonas Bariås
02.10.18 12:45

Et godt utgangspunkt for å lykkes med documarketing er å ha et brennende engasjement for det du gjør. Samtidig må du forstå at documarketing ikke passer for alle og at lidenskap for faget ikke holder for å lykkes. Det er krevende å produsere en serie av godt innhold kontinuerlig, og hvis du er tilfreds med status quo vil du ikke klare å holde deg relevant over tid. Du vil helt sikkert klare å lage noen kule videoer eller en interessant podcast, men du vil ikke lykkes med documarketing.

Les også: Documarketing - det nye markedsføringsfenomenet

Documarketing innebærer å produsere digitalt innhold for å dokumentere en prosess, hvor du beveger deg nærmere og nærmere et definert mål. Når du vil nå målet ditt er irrelevant, fordi det er reisen som først og fremst gir andre muligheten til å bli kjent med deg og huske deg. Documarketing er med andre ord for deg som:

  • Skal bygge et selskap
  • Lansere et produkt eller en tjeneste
  • Gå inn i nye markeder
  • Jobber med ny teknologi og innovasjon
  • Ønsker å utfordre etablerte, utdaterte tankesett

Men selv om du har en reise å dokumentere, kan det være vanskelig å vite hvor man skal begynne, og hvordan man lykkes med documarketing. 

Klikk på bildet under for å laste ned ebok om hvordan du lykkes med det nye markedsføringsfenomenet:

10 tips for å lykkes med documarketing

Kanskje du også liker

disse historiene om Documarketing