Reklamefilm er innhold fra øverste hylle. En anledning til å skape organisasjonens egne univers, med en symfoni av fiktive virkemidler, ekte verdier og historiefortelling. Det er en anledning til å ta med målgruppen inn i noe nytt, og skape noe ekstra. Presentere budskapet ditt annerledes og profesjonelt. Det gjelder enten du skal fortelle om dine tjenester, merkevaren, ansatte eller noe helt annet. Ideene kan være så mangt, men hva koster det?

Dersom en produksjon har få locations og skuespillere kommer du langt med 350.000, ønsker du Jean Claude Van Damme som går i spagaten mellom to lastebiler koster det millioner. Med andre ord, sky’s the limit. Eller, “the ceiling is the roof”, som Michael Jordan sa. Våre produksjoner ligger vanligvis i siktet 500.000 - 1.500.000.

Crew og skuespillere på sett under innspilling av kampanjen "La fagfolk være fagfolk".

Hva inngår i en reklameproduksjon?

Det er kanskje lett å se for seg at en reklameproduksjon består av lyskastere og kamera i aksjon på sett, men det starter lenge før. Det viktigste når vi skal produsere en reklamefilm, er egentlig alt som skjer i forkant av innspillingen. Ideutvikling og forarbeid.

Alt starter med en idé. La oss si at du har lyst til å lage en reklamefilm som viser frem selskapet ditt, og hva dere står for. Kanskje har du allerede en idé vi kan bygge videre på, eller så vil du at vi skal idemyldre med deg. Når ideen er satt, må konseptet utvikles videre. Hva skal til for at ideen ser ut som den skal, på film?

En av de viktigste grunnsteinene er et godt manus. Det må skrives på en måte som gjør at mye blir sagt på kort tid. Kunsten å fatte seg i korthet, er ingen enkel kunst å mestre. Ikke minst må det være en historie som fanger oppmerksomheten til seeren, og blir husket. Steget derfra er å kartlegge hva man trenger av folk, utstyr, locations og effekter.

Fra reklamefilmen “Ingen Kjenner Norsk Industri Som Oss” med TOOLS.

Hva inngår i prisen?

Reklamefilm er ikke “one size fits all”. Hvert prosjekt er forskjellig. Og skal jeg være ærlig: du må være investeringsvillig.

Kostnaden er avhengig av hva som trengs for å gjennomføre ideen. 

  • Hvor mange skuespillere og statister må vi ha, og hvilke? 
  • Hvor mange steder skal det filmes? 
  • Hvor lang skal filmen være? 
  • Hvor mange dager trengs til opptak? 
  • Hvilket utstyr skal brukes, og hvor stort crew krever det? 
  • Hva kreves i etterarbeidet av logging, klipping, fargelegging?
  • Skal filmen ha grafikker og effekter?

Se noen av reklamefilmene vi har produsert her.


Ta kontakt med oss med skjemaet under om du har en reklameidé,
eller bare har lyst til å høre litt mer.

Kontakt OSS

Kontakt oss

NAVN*
E-POST*
SELSKAP
TELEFON
MELDING
Tusen takk! Du hører fra oss innen kort tid
Oisann! Noe gikk feil...Pass på at du har fylt ut navn og epost