.jpg)
Når teknologiselskaper evner å kommunisere sine tjenester på en kreativ og lettfattelig måte, oppstår engasjement og vekst! Det har noen av verdens største brands bevist gjennom sine merkevarer. La meg trekke frem noen eksempler: Klarna - Gjør shopping enkelt, trygt og gøy, Apple - Enkel brukeropplevelse på hardware og software for kreative hoder, Vipps - Enkel betaling og identifisering på mobil. Jeg er sikker på at mens jeg lister disse eksemplene kan du enkelt se for deg logoene deres, eller en markedskampanje du har sett.
Disse selskapene har knekt koden for hvordan de kan kommunisere verdien av sine tjenester, uten å snakke om hvordan teknologien bak fungerer. Når Pexip kom til CompEdge, ønsket vi å gjøre det samme.
Pexip hadde et ønske om å opplyse offentlig sektor om deres integrasjon mellom Microsoft Teams og konferanseløsninger i møterommet. Kampanjen skulle påvirke ulike roller med ulikt behov for informasjon. Vi fikk tilsendt en rekke dokumentasjon for å lese oss opp på løsningen, dets funksjoner og verdier.
Med inspirasjon fra de største merkevarene ønsket vi å skape en kampanje som enkelt kommuniserte budskapet gjennom visuelle virkemidler og slagferdig tekst.

Løsningen ble like enkel som den var vanskelig; Skape leken grafikk, tekst og animasjon tilpasset forskjellige roller, i ulike industrier innen offentlig sektor.
Samarbeidet med Pexip ble delt inn i 3 faser:
- Utforske roller & pains
- Etablere budskap & innhold
- Bygge kjennskap & konvertering med LinkedIn Ads
Dette leverte vi:
- Ukentlig rådgivning
- Landingssider
- Artikler
- GIFs
- Bilder
- Grafikker
- Animasjon
- Video
- LinkedIn-annonsering

Resultater fra annonsering viste oss en gjennomsnittlig CTR på 118% over benchmark (0,50%), over 90 relevante påmeldinger til webinar som var kampanjens endemål. Kampanjen engasjerte aller best mot C-level (toppledere) med hele 1,96% CTR, av totalt 3 målgrupper fordelt på rolle og sektor; C-level, operation managers og IT Administratorer.
Sjekk ut noe av det varierte innholdet!

