Kontakt oss
Meny
Kontakt oss
Om oss1.jpg

Documarketing - det nye markedsføringsfenomenet

Documarketing definert:

Documarketing innebærer å produsere digitalt innhold for å dokumentere prosessen hvor man beveger seg mot et definert mål over tid.

Dette er storytelling og merkevarebygging i sin ærligste form, og hjelper deg med å bli husket blant de tusener av budskap vi eksponeres for hver dag. 

 

NRM skjermbilde.jpg

Hvorfor documarketing?

Documarketing skiller seg fra tradisjonell markedsføring ved at målet ikke er å selge nå, men at du skal bli husket senere. Det er en utradisjonell, men nødvendig tilnærming dersom du ønsker å være relevant for kunden din også i fremtiden fordi: 

  • Følgerne dine gleder seg til du skal dele mer innhold
  • Folk husker deg og snakker positivt om deg til andre
  • Du styrker merkevaren din og forholdet til kundene dine
  • Du skaper mer og bygger en sterk intern kultur
  • Folk føler de kjenner deg når de møter deg for første gang

Hvem passer det for?

Documarketing passer ikke for deg som sitter på kanten av stolen for å analysere statistikk og KPI-er, mens du venter på at telefonen skal ringe. Det tar tid å skape innhold som gjør at du blir husket, og passer for deg som: 

  • Skal bygge et selskap fra bunn
  • Skal utvikle og lansere et produkt eller en tjeneste
  • Ønsker å vokse videre eller gå inn i nye markeder
  • Jobber med ny teknologi og innovasjon
  • Ønsker å utfordre etablerte, utdaterte tankesett

Hva er forskjellen på documarketing og Inbound Marketing? 

Må folk ha kjøpt av deg for at de skal kunne være ambassadører? Mens Inbound marketing, anser ambassadører som en slags endestasjon på kundereisen, vil du med documarketing skape ambassadører selv om personen som konsumerer innholdet ditt ikke har tenkt til å kjøpe av deg.

Dersom du klarer å fortelle historier som er gode nok, vil du gjennom documarketing være like relevant for følgerne - uansett hvor de er i kundereisen og oppnå noe som sitter mye sterkere og dypere i oss enn merkekjennskap: Kjennskap. 

Dersom folk føler at de faktisk kjenner deg og vet hva du står for vil effektene på sikt sørge for at du bygger sunnere og mer vedvarende forhold med kunder, fordi transaksjonen er basert på naturlige premisser. 

act-case-study-card-img4.jpg
“Hvert selskap er egentlig en uendelig dokumentar, med unike historier som venter på å bli formidlet. Documarketing er vårt motstykke til tradisjonell, slitsom markedsføring.”
Adrian Søbyskogen - CEO
   
← Tilbake til tjenester