Kontakt oss
Meny
Kontakt oss
DSC04403 (1)

Det handler om følelser 

Vi driver ikke bare med markedsføring.
Vi forandrer hvordan folk tenker.

Vi er storytellers

Dopamin

Når du ser, hører eller føler noe godt, skiller hjernen din ut et stoff som skjerper sansene dine. Det samme kjemikaliet er også ekstremt avhengighetsskapende, noe som forklarer hvorfor du binge-watcher en hel serie på Netflix. 

Målet er ikke å selge nå, men å bli husket senere. Det er på tide å skape innhold som gjør at noen har lyst til å følge med over tid.

Oxytocin

Oxytocin - kjærlighetshormonet -  er det som knytter oss til andre mennesker med empati, tillit og generøsitet. For å utløse dette kjemikaliet så må du vise at du er villig til å dele tid, energi og personlige historier.

Det er derfor vi sier at det som er rått og ekte trumfer det som er pyntet på. Nye kunder blir derfor bare en naturlig del av at du har klart å skape nye relasjoner.

Endorfin

Vi mennesker søker naturlig etter nytelse og glede fremfor smerte og sorg. Endorfiner er til for å forsterke gode øyeblikk og skjule det som er vondt. Det er derfor du får en skikkelig god følelse etter en knallhard treningsøkt.

Du må være alt for noen, ikke noe for alle. Gi følgerne dine en “Runner´s High”.

I CompEdge finner du en gjeng med dedikerte nerder som utfordrer læreboka.
Vi jobber annerledes for å skape andre typer resultater.
 

Wall of Values

Målet er ikke å selge nå, men å bli husket senere

Ingen opplever en god følelse når de blir solgt til - det er noe ukomfortabelt ved det. Som mennesker så styrer vi unna det som er ukomfortabelt, irriterende, påtrengende eller rett og slett upassende. Det vi ønsker er å gjøre opp vår egen intellektuelle mening om hva vi selv ønsker å kjøpe, med den informasjonen vi har til tilgjengelig. Derfor hvis du skifter fokuset fra å slutte og selge, til å sørge for at du blir husket - så er det kanskje noen som har lyst til å kjøpe av deg senere.

Hva er det jeg husker om deg? 
1
Tid er en transaksjon

I alle tilfeller der du ønsker oppmerksomhet fra noen så spør du om noe ekstremt verdifullt fra den andre personen. Du spør om tid. Tid er det aller viktigste og helligste vi mennesker har og absolutt ingen ønsker å kaste det bort. Det er så verdifullt for oss at vi hadde vært villig til å betale dyre dommer for å få mer av det; til og med ofret familie og venner. Innholdet vi produserer må alltid kunne gi verdi for den tiden det investeres i å konsumere det.

Hvorfor skal jeg bruke tid på deg?
2 orange

Alt du kan Google må du gi gratis

Kundene våre stoler på at vi er Norges Råeste Markedsbyrå - det gir oss et stort ansvar med å sørge for at vi besitter kompetanse du ikke finner andre steder. Mesteparten av innholdet vi produserer utad for oss selv og for kundene våre, skal ligge åpent og tilgjengelig for alle. Hvis du kan Google deg frem til et svar, så gi det gratis.

Hva er det publikummet ditt ikke kan Google seg frem til?

3 orange
Rått & Ekte trumfer det som er pyntet på

Dessverre så vises det for mange øyeblikk som er retusjert og pyntet på. Derimot, det fine er at vi begynner å bli relativt flinke til å gjennomskue hva som er ment godt og ekte, og hva som ikke er det. Innhold som tydelig viser at du er villig til å vise deg fra sider som ingen andre gjør, det at du tør å si det som folk egentlig vil høre, eller skrive det folk virkelig har lyst til å lese er det kraftigste virkemiddelet du kan bruke i god storytelling.

Hvilke øyeblikk burde du ikke sminke bort?
4 orange
Vi selger ikke produkter eller tjenester; vi tilbyr en Competitive Edge

Vi har aldri konkurrert med noen av våre konkurrenter - og vi kommer ikke til å gjøre det heller. Et bevisst valg. Det vi er for våre kunder er noe så intimt, personlig og forretningsmessig viktig at vi kan ikke sette oss selv på en produktlinje. Alt vi skaper handler om gode følelser. Når vi koker det helt ned, så selger vi verken produkter eller tjenester; Vi tilbyr kundene våre en Competitive Edge.

Er du villig til å gi dem det?
5 orange
Ingen bryr seg om deg, inntil noen gjør det

Verden er liten. Likevel, den er stor nok til at det er absolutt ingen som virkelig bryr seg om deg, inntil du gir noen en grunn. Det er en uvurderlig egenskap å ha selvinnsikt og empati nok til å kunne se seg selv, sitt selskap og budskap fra et utenfra- og inn perspektiv. Gjør du det omvendt, så ender du opp med å skyte i blinde. I Norges Råeste Markedsbyrå så treffer vi blink.

Hvorfor skal noen bry seg?
6 orange
Du må være alt for noen, ikke noe for alle

Markedet ditt er ikke “alle” - til og med Facebook har ikke alle mennesker i verden på plattformen sin. Det er viktig å forstå at det er en gruppe selskaper og mennesker som kan være dine ambassadører og kunder hvis du kommuniserer riktig, løser deres utfordringer og ikke minst underholder dem med godt innhold. Når du blir alt for noen, så vil de som også ikke kan kjøpe av deg faktisk sponse deg videre til noen som kan det.

Hvem kan være dine ambassadører?
7 orange
Bitcher du på pris, så har du ikke forstått det

Vi er kreativt- og energimessig investert i alt vi gjør, samtidig som vi går all-in hele tiden. Konseptet vi gir til våre kunder har alltid et element av et konkurransefortrinn i seg og det koster penger. Som selskap og som enkeltmennesker er vi nødt til å jobbe med de som er visjonære, fremoverlente og de som føler det. Kommer vi i en prisdiskusjon, så har man bare ikke forstått det - og da ville det aldri funka heller.

Hvis ikke oss - hvem da?
8 orange
Vi tråkker gledelig i løssnø

Ingen andre selskaper i Norge er i nærheten av å innovere på salgs- og markedsaktiviteter som CompEdge. Vi tester nye ting hele tiden og tråkker gledelig i løssnø slik at andre kan høste betydelige gevinster av det som faktisk gir resultater. For oss er det helt nødvendig å være i forkant og selv om det er tungt, uoversiktelig og til tider svært krevende; så gjør vi det vi gjør for å utfordre dårlige prosesser. Det er vi stolte over.

Hva er det som ikke har blitt gjort før?
9 orange
Norges Råeste Markedsbyrå

September 2017 startet reisen med å gjøre noe ingen andre hadde gjort før; dokumentere hver eneste uke reisen med å bygge opp et selskap fra scratch og skape Norges Råeste Markedsbyrå. Ingen er større enn laget og det er de rundt oss som avgjør om vi får tittelen vi har satt oss mål om å få. Historien skal ikke slutte med at vi gikk konk med kule lokaler.

Er vi Norges Råeste Markedsbyrå?
10 orange

 
Vår merkevareidentitet

Vår visuelle profil handler om mer enn logo, font og farger. Det er vår identitet. 

La Familia