Du opererer i et brennhett marked. Nye kundeprosjekter kommer på løpende bånd, men du har rett og slett ikke nok folk.
Heldigvis er dette bare et luksusproblem.
Du har kanskje verdens beste arbeidsplass å tilby, men hvis ikke kandidaten ser det, så er slaget allerede tapt.
Å slenge ut en stillingsannonse på FINN holder ikke lenger - det vet du og det vet konkurrentene dine også.
I et arbeidstakers marked så krever det at du investerer i å vise selskapets visjoner, verdier, kultur, karrieremuligheter og goder.
I bunn og grunn må du være like oppslukt av å vise hvorfor en kandidat skal bli ansatt, som hvorfor en potensiell kunde skal bli kunde. Derfor må du ha en Employer Branding strategi og produsere innhold sånn at de du vil skal bli kjent med deg, blir kjent med deg.
De beste selskapene i dag klarer å vise hvordan det er å jobbe hos dem, uten at kandidatene har vært på et intervju en gang. De sørger for at de drømmer seg inn i deres hverdag.
De tiltrekker seg de beste folka gjennom engasjende karrieresider, artikler, bilder fra innsiden, intervjuer med kollegaer, innblikk i karriermuligheter og kontinuerlig oppdateringer på sosiale medier.
Hvis det eneste du mangler er nok folk, er Employer Branding nøkkelen til vekst.
Skill Communicate
For Ranja, CMO i Skill Communicate, var ikke utfordringen bare å tiltrekke seg de flinkeste talentene i tech-bransjen. De ønsket å tiltrekke seg "Communicatere". Løsningen ble derfor en employer branding kampanje hvor de viser frem sine egne ansatte og kulturen.
Les mer om kampanjen her.
Cavai
Da Cavai kom til oss med et ønske om å vise frem hvordan det var å være ansatt i selskapet, kokte planen fort ned til at de måtte være transparente for å vise frem kulturen sin.